helg i gävle..

började med att jag vaknade runt 10,klev upp och packade allting och sådär. Ringde moa vid kvart i tolv,och så gick jag till bussen så fick hon vara sällskap heela vägen till gävle,haha,var så skönt att ha någon att prata med :D framme i gävle träffade jag Pernilla,Lina och Mikaela :D vi beslöt oss för att låsa in våran packning,eftersom vi inte skulle få komma in på vandrarhemmet förns klockan fyra. Vi tog ett skåp och skulle låsa in våra grejer,det var bara det att nyckeln var HEEELT sne,så vi trodde vi förlorat våra väskor och pengarna for ever (okej,det var kanske liiite och ta i),men Pernilla använde lite övervåld,så då lyckades vi låsa den :D wooho :D

sen skulle vi börja gå runt i gävle och hitta vandrarhemmet och olearys,och det var inte det lättaste,HAHAH,började med att vi gick åt fel håll först,HAHHA,och sen hamnade vi i värsta bostadsområdet,och jaa,ingen vet inte riktigt vart vi var till slut ^^ HAHA,men vi kom iaf på (efter ca en halvtimme) att Pernilla höll kartan UPP OCH NER,HAHAHAH,och då hittade vi genast på en gång :D
efter ha kollat in vandrarhemmet från utsidan och olearys,så gick vi till donken och käkade och satt där och väntade tills madde skulle komma med tåget :) då hämtade vi ut våra väskor och sen började vi gå tillbaka till vandrarhemmet,,var framme prick 4,när vi trodde dem öppnade receptionen. men ACK så fel vi hade,dem öppnade visst 5 :O och det var svinkallt,så vi satt där i en timme och bara väntade :P till slut fick vi komma in till vårat rum,så vi slog på min dator och började kolla på dagboken,efter en stund blev vi hungriga,så vi beställde pizza och så gick jag och Pernilla och hämtade den,vi tog såklart ett varv till vid olearys för att se om ola var där,men vi såg honom inte,så vi hämtade pizzorna,svinbilligt blev det,180 kr för fyra pizzor med dricka :O
HAHAH,sen återvände vi och satt i en våningssäng och fortsatte kolla på dagboken,riktigt mysigt :D

sen började vi göra oss iordning vid 20:10 och sådär :) runt 21:45 började vi gå mot olearys,vi går förbi resturangen och Pernilla som går först tvärstannar vid ett fönster,så kommer jag efter och stannar också och kollar in och där sitter ola och ser total förvånad ut,så står vi där i typ fem sekunder och bara kollar på varann ^^ HAHHA,sen börjar Ola vinka och då gör vi det också,men vi var inte direkt beredda på att han skulle sitta där om man säger så ^^
så gick vi in och då hade inte nattklubben öppnat än,så vi fick ställa oss och hänga i resturangen,typ 10 meter från Ola ^^ HAHA,till slut öppnade dem ner till nattklubben iaf och det var värsta mysigt med massa soffor och sådär,så vi satte oss på en och började kolla in vad det var för folk där. Efter typ 5 minuter så kommer Benji och Kevin ner för trappan så jag vinkar till benji,då kommer han fram och ba: "heeeej" och börjar fråga massa saker,sen kommer Kevin och jag ba: "benji,du måste ju presentera oss" han ba: "jaa,men självklart" så ba: "kevin,det här är knasbollarna" *pekar på mig och Pernilla*" HAHA,så skakar vi hand,så säger jag: "har du hört mycket om oss?" kevin ba: "Jaa,massor" jag ba. "NEEJ?" han ba: "hehe,jag skojar" *typ himlar med ögonen* så ofta man tror honom ^^ HAHAH

sen gick dem upp igen och efter typ 5 minuter så kommer Ola ner,med sin jacka och luva på,men han ser oss och stannar och typ gör världens knasigaste bugning och vinkar och enbart töntar sig ^^ HAHAH,så typiskt Ola :)
sen börjar vi röra oss mot scenen,så sätter dem upp kravallstaket,så då står vi där från typ 23 till 00:50,eller nåt,då konserten äntligen började. Och det var det värsta jag någonsin varit med om,totalmosad från första stund och tjejerna bakom oss måste ha varit drogade,dem var helt blåa i ansiktet och visade ingen hänsyn,dem bara slogs,jag och Pernilla fick ett par knytnävar var.. I typ andra låten kunde jag inte stå upprätt,Pernilla försökte rätta till mig så jag stod bra,men det gick verkligen inte.. jag stod och grät och typ skrek "jag kan inte andas" men ingen vakt brydde sig.. till slut lyckades jag ta mig ut,helt hysterisk,så hittade jag Therese,så hon kramade och tröstade mig,hämtade vatten och sa åt mig och sätta mig en stund och när jag satt där så skakade hela kroppen,och när jag fick vattenglaset kunde jag knappt hålla i det utan att spilla.. det var hemskt.. till slut kunde jag ställa mig upp och kolla på de två sista låtarna,då stod therese och höll om mig,riktigt skönt med stöd.

Efteråt var vi så sjukt arga alla fem,så vi bara sprang ut och skrek vilket jävla skitställe det där var. För att göra saken ännu värre så ramlade jag ut genom dörren och skrapade upp knäet,men det är väl sånt man får ta. När vi kom till baksidan så stod Ola,Benji och Kevin där och jag kom typ skrikande för jag var så arg. Benji ba: "jaa,jag såg hur totalmosade ni blev,det var inte kul." Ola ba: "det var den värsta spelningen hitills".. usch,helt sjukt var det.. Vi stod där och pratade en bra stund,så jag ska försöka få med vad vi pratade om,det kommer nog inte bli i kronologisk ordning,men ändå ^^ Ola tyckte iaf att vi skulle börja på kampsport så vi kan slå undan alla som vill tränga sig. :P sen sa jag att vi inte hade några presenter med oss idag,han ba "det är en present att ni är här" liksom naww :D så berättade jag att han skulle få nåt i eksjö,han ba. "NI SÄGER ALLTID A,MEN ALDRIG B" HAHA,så jag ba: "Men filmen är snart klar,du får den i Borlänge" han ba. "jaa,vad kul" jag ba: "men den blir inte en timme.. typ en halvtimme" ola ba. "Men det räcker nog" jag ba: "tänk om vi skulle ta med hela 2007 också" ola ba. "jaa,värsta långfilmen på en och en halvtimme,som vinner värsta pris på cannes-filmfestival" jag ba: "aaa,säkert,den är gjord i movie maker" så står benji där brevid och typ skrattar ihjäl sig :P HAHAH

så berättade vi ÄNTLIGEN för benji om min och pernillas tunnelbanefärd i sthlm efter vi varit och kollat på honom och adam på dansens hus,då när pernilla åkte iväg med tunnelbanan och jag blev kvar,benji ba: "varför stod du inte kvar och tog nästa?" jag ba: "det var för smart",sen frågade han vart vi var och vart vi skulle. jag ba: vi var på hötorget och skulle till t-centralen,han ba: den sträckan kan man ju gå . jag ba. "jaa,jag vet det nu,men jag gick lite fel då" han ba: men det är ju närmare att gå till t-centralen direkt från dansens hus istället för att gå till hötorget. vi ba: "men vi följde bara efter adam" HAHAH

vi stod iaf och pratade bra länge till,men jag minns tyvärr inte nu vad vi sa,kommer nog komma en uppdatering om det senare :) vi gick iaf tillbaka till vårat vandrarhem sen och var helt hyperaktiva allihopa,haha,tror jag och Pernilla somnade vid halv fyra,sen gick vi upp vid 9... ;P seeeeegt

men nu är jag hemma och väntar på nästa äventyr :)

Kommentarer
Postat av: Ida Persson

såg ditt inlägg på ola.cd så jag var tvungen att läsa och kommentera, lät inte alls kul det som hände under gigget. hoppas verkligen att du mår bättre nu! :)

Postat av: Christina

Jag känner till det där med att hitta. Jag har sämsta lokalsinnet. kram

2007-11-11 @ 17:55:10
Postat av: Chrissy

åh va hemskt det där vid scenen Alex! Jag bokstavligt HATAR sådana människor, liksom visa lite hänsyn och tänk på att man kan skada människor. Men jag antar att de hade fått i sig några glas oxå (a) hehe :p
Värsta roliga samtalet lr nåt ^^
Hoppas du mår bättre idag!

2007-11-11 @ 17:57:17
URL: http://christiine.blogg.se
Postat av: Jessica

Allså sånna där människor som ska stå och puttas suger!! Dom förstår nog inte hur otroligt dåligt man kan må av att bli puttad och klämd sådär, töntar är vad dom är!!!
Nu har jag iallafall läst hela inlägget :D och längtar ännu mera till Borlänge, känns som en evighet dit -.-

2007-11-11 @ 18:15:19
URL: http://jessicaao.blogg.se
Postat av: Lisa

vad läskigt att dom hade tagit droger :O :O

2007-11-11 @ 18:19:53
URL: http://famoous.blogg.se
Postat av: Sanna

va jobbigt med dom som stog och puttades :/

2007-11-11 @ 18:23:26
URL: http://sanna123.blogg.se
Postat av: Mickan

Hahahhahah "Benji jag vill köra ordleken nu!!" Jaa Ola, vi ska köra ordleken!" :P Såå sööt!:D

2007-11-11 @ 19:41:37
Postat av: madde

ja det var en dag att minnas av många orsaker HAHAHA men tack för en superrolig kväll :D

2007-11-12 @ 14:08:52
URL: http://justmadde.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback