en kort blogg :P

om dagen so far ^^
skolan 10-12,vi pratade om våran praktik (det heter egentligen VFU,men jag använder praktik,så ni förstår).
Alla argumenterade dock emot mig om det jag hade skrivit i min uppsats. Jag hade skrivit att jag tyckte att man kanske måste börja hemifrån för att förändra hur pojkar och flickor beter sig,klär sig osv. Så jag sa att det kanske är dags att tänka att inte bara klä tjejerna i rosa och lila med kjolar,men då fick jag genast höra att "jag tänker iaf klä min dotter i rosa". och det är sånna här som ska bli lärare,men inte är med på att ändra könsrollerna. Okej,jag bestämmer inte vad andra ska tänka,men jag tyckte det var lite konstigt :P

kom hem vid tio över ett,har slappat en liten stund och städat sen dess,riktigt rent och snyggt i lägenheten nu,sånt gillar vi ^^
nu ska vi plugga till tentan som är imorn bitti,jag ser inte framemot det,men lika bra och plugga nu,så kan man ta det lugnt sen ^^


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback