Svensk j*vla avundsjuka.

avundsjuka är något av det värsta jag vet. För mig är det faktiskt helt oförståligt att det finns. Okej,det är klart att jag själv också kan uppleva det emellanåt,men då brukar jag försöka tänka "shit vad KUL för den här personen,det är bättre om jag är glad för dens skull". Liksom,genom avundsjuka skapar man så mycket negativ energi och gör att man bara bli sur eller arg. Försök istället att vara glad,för den energin man upplever då är ju helt underbar :D

Liksom,man måste få unna folk andra saker,man kan inte bara vara egoistisk och tänka att man själv ska ha det bra och det är jättebra om alla andra har det sämre än en själv.

Något att tänka på.

Kommentarer
Postat av: Sandra

svar: tackar :) det är inte så svårt när man väl kommit in i det. jag älskar klackar, kanske för att jag är så kort :)
usch, gillar inte heller avundsjuka. förstår mig inte riktigt på människor som lägger ner så mycket tid på sånt.

Postat av: Magdalena

Bra sagt det där alex! Det är ju sant att man bara blir på dåligt humör själv istället =)

2008-02-28 @ 20:14:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback